donderdag 5 februari 2009

MINOR OFF SCREEN (interactie ontwerp)

bv's met interactiviteit


1. Van Studio Roosengaarde in maastunnel te Rotterdam 2007
De interactie vind plaats zodra er iemand voorbij loopt of gelopen is.




2. Archetypal Sound Installation (ASI)
Je kan invloed uitoefenen op het geluid, al verandert die van zichzelf ook.




3. Beacon at Lightwave 2009 van Cinimod Studio & Chris O'Shea
De lichamelijke aanwezigheid doet heeft direct invloed op het licht.


Beacon at Lightwave 2009 from Cinimod Studio & Chris O'Shea on Vimeo.



----------------------------------------------------------------------------------

visualisering ideeën


Het benadrukken van begrenzingen in je alledaagse leven.
Het aangeven hiervan en laten zien dat stevige begren-
zingen niet altijd zijn wat het lijken. En zelfs die in
beweging gebracht kunnen worden.

De interactie hoeft niet een analyse te zijn, ik wil de
kijker/bezoeker bewust te laten worden van zijn omgeving.
die in eerste instantie misschien heel stevig lijkt maar
dus ook doorbroken kan worden. Want geluid hoeft van mij
niet eens echt hoorbaar te zijn.





Wil niet het zicht gebruiken van de mens maar bewust
een ander zintuig de hoofdrol laten spelen. Zodat je
die aan moet wenden om het werk waar te nemen.

Zou ook de zintuigen tast en geur kunnen gebruiken als
er dan bepaalde oppervlaktes aangeraakt worden komt er
een bepaalde geur vrij. Maar misschien wordt het dan
een extreme explosie aan geur.



----------------------------------------------------------------------------------

Hoe zie ik dit voor me?



Hierboven een aantal vormen hoe de sfeer van de ruimte
eruit gaat zien. De wanden maak ik zelf, zo is het
gemakkelijker om een voelbare trilling te krijgen. De
wanden zijn dan namelijk dunner en dan hoeft er minde
in beweging te komen,De trillingen moeten veroorzaakt
worden door de beweging van mensen. Hoe meer beweging
hoe harder de trillingen zullen worden.

Wat betreft de geuren, ben ik van plan als ik het haal
die er ook in te verwerken. maar die wil ik dan op
kleur laten werken en met een ruimer tijdbestek erin.
Zodat niet ineens er veel geur vrijkomt van verschil-
lende geuren. De geur wil ik laten reageren op kleur.
De aanwezigheid van een bepaalde kleur bepaald welke
geur er vrij komt.

----------------------------------------------------------------------------------

Testen & probeersels



De input zal geluid worden, hoe meer geluid er in de
ruimte is hoe harder de transducer zal gaan trillen.
Hij zal geleidelijk veranderen van snelheid. De input
wordt dus niet letterlijk vertaald maar met een steeks-
gewijs systeem. Om de zoveel tijd laat hij een input
door en verwerkt die in de snelheid van het trillen van
de transducer.

Geen opmerkingen: